Çalışma belgesi olmazsa ne olur?
4857 sayılı İş Kanunu’nun 99. maddesine göre; işten ayrılan işçiye işe giriş bildirgesi verilmemesi veya belgede gerçeğe aykırı bilgi verilmesi halinde, işverene 2018 yılı için her işçi için 167 TL idari para cezası verileceği bildirildi.
Çalışma belgesi vermeyen işveren nereye şikayet edilir?
Çalışanlar, işverenleri adına Çalışma Bakanlığı’na bildirimlerini/şikayetlerini ALO 170 ve www.alo170.gov.tr internet adresi aracılığıyla iletmektedirler.
Çalışma belgesi ne kadar sürede alınır?
Çalışma izni başvuruları, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı ve uluslararası çalışma politikası tarafından belirlenen çalışma izni değerlendirme kriterlerine göre değerlendirilir. Bilgi ve belgelerin eksiksiz olması koşuluyla, usulüne uygun şekilde tamamlanmış başvurular otuz gün içinde değerlendirilir.
Çalışma belgesi nedir ne işe yarar?
Çalışma belgesi, çalışanın yaptığı işin türü ve süresi ile talep edilmesi halinde çalışanın performansı ve davranışları hakkında bilgi veren bir belgedir1. Çalışma belgesini, iş ilişkisinin bir tür kopyası olarak tanımlamak da mümkündür2. 4857 Sayılı İş Kanunu (İş Hukuku)
Çalışma izni olmadan sigorta yapılırsa ne olur?
5510 sayılı Kanunun 102 nci maddesine göre, yabancı çalışma izni olmaksızın çalıştırılan ve sigorta giriş işlemi yapılamayan her bir yabancı için işveren tarafından 2016 yılında 1.647 TL ile 8 TL arasında ödeme yapılması,
İşten çıkış bildirgesi yapılmazsa ne olur?
Yasal bildirim süresi, çalışanın iş sözleşmesini feshetmesinden itibaren en geç 10 gün içinde başlamalıdır. Bu süre içinde bildirim yapılmazsa, işveren yasal yaptırımlarla karşı karşıya kalır.
Cimere özel sektör şikayet edilir mi?
Özel sektör Cimere’ye şikayette bulunabilir mi? Şikayetler, talepler, öneriler veya bilgi talepleri yalnızca kamu kurum ve kuruluşlarıyla ilgili olarak Cimere’ye iletilebilir. Özel sektörde çalışan veya tüketici olarak hizmet kullanan kişiler, özel tüzel kişiler adına Cimere’ye başvuramaz.
170 ihbar edenin kimliği açıklanır mı?
Bildirim ve şikâyetinizde isminizi belirtmiş olsanız dahi, 5510 sayılı Kanun ve Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca isminiz gizli tutulacak ve sosyal güvenlik müfettişleri ile denetimi yapan kurum yetkilileri tarafından ifşa edilmeyecektir.
Son iş yerinden alınan çalışma belgesi nereden alınır?
İşten çıkarılan kişi işverene başvurarak hangi işi yaptığını ve ne kadar süredir orada çalıştığını gösteren belgeleri isteyebilir. Bu belge işveren tarafından ücretsiz olarak sağlanmalıdır. Yasa çerçevesinde çalışandan istenen bu belgedeki bilgiler doğru olmalıdır.
Çalışma Belgesi e devlette var mı?
Peki çalışma izni nasıl alınır? İşte detaylar… ÇALIŞMA BELGESİ NASIL ALINIR? Çalışma belgenizi çalıştığınız şirketten veya e-devlet üzerinden alabilirsiniz.
İşten çıkışı verilmeyen işçi ne yapmalı?
Çalışan haklı bir sebep olmaksızın işten çıkarılırsa, şartlar sağlanmışsa işe iade davası açılabilir. Çalışanın işe iade davası açabilmesi için işyerinde en az 30 kişinin çalışıyor olması gerekir. Ayrıca çalışanın aynı işyerinde en az 6 ay çalışmış olması gerekir.
İşten çıkış yapılan gün çalışılmış sayılır mı?
İşten çıkarılma durumunda işçi bu ayın başından itibaren işyerinde çalışmışsa, işçinin Sosyal Sigortalar Kurumuna bildirimi işyerinden ayrıldığı gün esas alınarak yapılır, yani işten çıkarılma tarihinden sonraki gün sayısı hesaplamaya dahil edilmez. Dolayısıyla işyerinden ayrılırken ayın kaç gün olduğu önemli değildir.
Çalışma belgesi yoksa ne olur?
İşyerinden ayrılan işçiye çalışma belgesi verilmemesi veya belgede gerçeğe aykırı bilgi verilmesi halinde, İş Kanunu’nun 99/1-d maddesi uyarınca çalışma belgesi verilmemesinden dolayı idari para cezası uygulanır. 2024 yılında geçerli olan idari para cezası miktarı 1.402 TL’dir.
İş yerinde ne olarak çalıştığımı nasıl öğrenebilirim?
Artık vatandaşlar e-devlet üzerinden SGK hizmetlerine erişerek, sicil ve sicil numarasının ne olduğunu, hangi pozisyonda çalıştığını, terhis kodunun nasıl oluşturulduğunu görebilecek.
İşveren daha önce çalıştığım yerleri görebilir mi?
İşverenler adayların daha önce nerede çalıştığını doğrudan göremeseler de, bir SSI Hizmet Sertifikası talep edebilirler. Bu döküm, çalışanın daha önce hangi işlerde çalıştığını ve bu işlerde ne kadar süre prim aldığını gösterir.
Bir önceki iş yerinden çalışma belgesi nasıl alınır?
İşten ayrılan kişi, daha önce çalıştığı işverene veya kuruma başvuruda bulunarak çalışma belgesi talep etmelidir. Bu talebe göre işveren, talep edilen belgeyi acilen hazırlamalıdır. Bazı kurumlarda işten ayrılan kişinin sözlü talebi geçerli olabilir.
Çalışma Belgesi e devletten çıkar mı?
Çalışma belgenizi çalıştığınız şirketten veya e-devlet üzerinden alabilirsiniz. Öncelikle sisteme giriş yapın. Daha sonra “Kurumlar” sekmesinden Sosyal Sigorta Kurumuna gidin.
Hizmet belgesi ne işe yarar?
Bu, işverenin sigortalı personeline bir ay süreyle verdiği bir belgedir. APHB’nin amacı, personelin sigorta durumunu, sigorta kapsamlarını ve SSI sigortası çerçevesinde iş ve günlük yaşamlarında karşılaşabilecekleri sorunları ele almak ve izlemektir.
Çalışmıyor belgesi nereden alınır?
Kişiler ayrıca, çalışma izinlerinin bulunduğu SGK’ya bizzat başvurarak da bu belgeyi alabilirler.
Kaynak: dure.com.tr